Автотранспортна інфраструктура Житомирської області, розташованої на перетині давніх торгових шляхів, являє собою доволі щільну мережу автомобільних доріг. Через автошляхи регіону забезпечується доступ подорожуючих до туристичних пам’яток і об’єктів краю. Більшість найвідвідуваніших туристичних об’єктів області розташовані поблизу магістральних автомобільних доріг.
Через територію Житомирської області проходять три міжнародні
автошляхи.
Автошлях М 07 («Варшавка») – довжина 487 км, Київ – Ковель – контрольно-пропускний пункт «Ягодин» (державний кодон з Польщею; напрямок на м. Люблін).
В межах Житомирської області траса перетинає Малинський, Коростенський, Лугинський та Олевський райони.
Протяжність у межах області становить 166,3 км.
Автошлях М 06 – довжина 863,8 км, з’єднує Київ та Чоп (державний кордон з Угорщиною). Проходить через Київську, Житомирську, Рівненську, Закарпатську області.
В межах Житомирської області перетинає наступні райони: Брусилівський,
Радомишльський, Коростишівський, Житомирський, Пулинський, Новоград-Волинський.
Протяжність дороги в межах області складає 190,0 км.
Автошлях М 21 – довжина 384,2 км. Від
контрольно-пропускного пункту Виступовичі (Білорусь) з’єднує Житомир з Могилів-Подільським (контрольно-пропускний пункт з Молдовою). Проходить територією Житомирської та Вінницької областей.
Починаючи на контрольно-пропускному пункті Виступовичі, проходить через Овруч, Коростень, Черняхів, Житомир, Бердичів, Калинівку, Вінницю, Жмеринку та закінчується на пропускному пункті Могилів-Подільський, що веде до Бельців у Молдові.
Загальна протяжність становить 243,9 км.
Залізнична транспортна інфраструктура області включає 67 залізничних станцій, які здійснюють вантажні та пасажирські перевезення. Управління процесом перевезень здійснює ПАТ «Укрзалізниця», а саме Південно-Західна регіональна залізниця. Експлуатаційна довжина залізниці загального користування по території області складає 1017 км. Щільність залізничної
мережі – 34 км / тис. кв. км.
У області є 6 вузлових залізничних станцій: Коростень, Житомир, Бердичів, Новоград-Волинський-1, Овруч, Білокоровичі.
Від станцій Житомир та Коростень в п'яти напрямках розходяться залізничні колії.
Від Житомира:
на Білорусь – через Коростень, Овруч;
на Вінницю – через Бердичів, Козятин;
на Київ – через Фастів;
на Шепетівку – через Новоград-Волинський;
на Коростишів.
Від Коростеня:
на Здолбунів – через Новоград-Волинський, Шепетівку
на Вінницю – через Житомир, Бердичів
на Київ – через Малин, Клавдієве, Бородянку, Бучу, Святошин
на Ковель – через Лугини, Білокоровичі, Олевськ, Сарни.
на Словечне – через Бехи, Овруч, Бережесть, Виступовичі.
Територією області проходять двоколійні електрифіковані залізничні лінії з інтенсивним рухом, а саме, Київ – Коростень – Новоград-Волинський – Шепетівка – Здолбунів – Львів. Ділянка Здолбунів – Козятин – Фастів – Київ працює на межі пропускної спроможності.
Працює електрифікована залізнична лінія на ділянці Коростень – Київ (3 години триває подорож).
Одноколійні залізничні лінії Коростень – Овруч – Калінковичі, Коростень – Олевськ – Сарни, Коростень – Новоград-Волинський - Шепетівка, Коростень – Житомир – Бердичів, Новоград-Волинський - Житомир – Фастів, Житомир – Коростишів, Білокоровичі – Овруч – Вільча забезпечують, головним чином, транспортні зв’язки області з прилеглими областями.
Одноколійна залізнична лінія Коростень – Овруч – Калінковичі є напрямком, що проходять через українсько-білоруський кордон.
Таким чином, залізничне сполучення сприяє формуванню туристичних потоків з міст Київ (Київська область) та Львів (Львівська область). Найбільш вигідне залізничне сполучення мають Коростень як найбільший залізничний вузол, Бердичів, Коростень та Житомир.